طالبان افغانستان / 8sav3lnsvdqom : دیدار اشرف غنی با افسران نیروهای امنیتی و دفاعی.

طالبان افغانستان / 8sav3lnsvdqom : دیدار اشرف غنی با افسران نیروهای امنیتی و دفاعی.. بر اساس گزارش‌ها از افغانستان، طالبان شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را تصرف کرده است. اندیشه و رفتار طالبان بر تفسیر سنتی و بدون نرمش از شریعت اسلام (دیوبندی، سلفی و وهابی) و مقررات سخت‌گیرانه قبیله‌ای. سقوط هرات و غزنی به دست طالبان. طالبان تسيطر على مراكز ولايات جديدة وتعلن قطع الكهرباء عن كابول. نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان روز شنبه در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات کردند.

طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان؛ اغتشاش در فرودگاه کابل، انتقاد تند ترامپ از بایدن. سلاح الأميركان في قبضة طالبان. مردم افغانستان روز دوشنبه در حالی اولین روز از دوره جدیدی از تاریخ این کشور را آغاز کردند که اعضای. سقوط حر في قبضة طالبان. سقوط هرات و غزنی به دست طالبان.

Umwdzpmbt8lg8m
Umwdzpmbt8lg8m from cdn.al-ain.com
همزمان با پیشروی طالبان و عقب‌نشینی نیروهای دولت افغانستان در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، ایران روز چهارشنبه 7 ژوئیه 2021، اعلام کرد میزبانی مذاکراتی میان نمایندگان طالبان و دولت کابل را بر عهده گرفت. نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان روز شنبه در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات کردند. حركة هجرة ونزوح كثيفة من مناطق المعارك في أفغانستان. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد. قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين. طالبان که خود را امارت اسلامی افغانستان می‌نامند، یک جنبش و یک سازمان نظامی متشکل از روحانیان اسلامگرای سنی در افغانستان است که از سال ۲۰۰۱ تا اکنون درگیر جنگ در افغانستان است. دیدار اشرف غنی با افسران نیروهای امنیتی و دفاعی. در ۵ سال گذشته این اولین.

قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين.

افغانستان روابط پیچیده و گهگاهی با پاکستان تیره است. 21:35 13 جولای 2021 / اخرین تجدید: سيطرت حركة «طالبان»، اليوم الخميس، على هيرات؛ ثالثة مدن أفغانستان (غرب)، في محطة رئيسية لهجومها عقب السيطرة على مدينة غزني الاستراتيجية التي جعلت عناصرها أقرب إلى كابل الواقعة على مسافة 150 كيلومتراً منها. همزمان با پیشروی طالبان و عقب‌نشینی نیروهای دولت افغانستان در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، ایران روز چهارشنبه 7 ژوئیه 2021، اعلام کرد میزبانی مذاکراتی میان نمایندگان طالبان و دولت کابل را بر عهده گرفت. سقوط حر في قبضة طالبان. طالبان به ۱۵۰ کیلومتری کابل نزدیک شده‌اند. انهارت قبضة حركة طالبان على أفغانستان بعد الغزو الأمريكي في عام 2001، لكنها شنت حرباً طويلة الأمد واستعادت. افغانستان از دیرباز با پاکستان بر سر خط دیورند مشکل مرزی دارد. سقوط هرات و غزنی به دست طالبان. ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول. كشف تقرير رسمي أميركي نشر الخميس أن هجمات طالبان التي تضاعفت منذ توقيع اتفاق شباط/فبراير 2020 الذي مهّد لانسحاب القوات الأجنبية من أفغانستان، تشكل خطرا وجوديا بالنسبة للحكومة الأفغانية. حمل الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب خلفه جو بايدن المسؤولية عن التقدم العسكري لحركة طالبان في أفغانستان، معتبرا أن الانسحاب الأمريكي من هناك كان قد يكون مختلفا. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد.

كشف تقرير رسمي أميركي نشر الخميس أن هجمات طالبان التي تضاعفت منذ توقيع اتفاق شباط/فبراير 2020 الذي مهّد لانسحاب القوات الأجنبية من أفغانستان، تشكل خطرا وجوديا بالنسبة للحكومة الأفغانية. اندیشه و رفتار طالبان بر تفسیر سنتی و بدون نرمش از شریعت اسلام (دیوبندی، سلفی و وهابی) و مقررات سخت‌گیرانه قبیله‌ای. حركة هجرة ونزوح كثيفة من مناطق المعارك في أفغانستان. سيطرت حركة طالبان الخميس على هرات غرب أفغانستان، والتي تعدّ ثالث مدن البلاد، فيما يعد محطة رئيسية في هجومها عقب السيطرة على مدينة غزنة الاستراتيجية التي جعلت عناصرها أقرب إلى كابول الواقعة على بعد 150 كيلومتر منها. در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد.

طالبان ويكيبيديا
طالبان ويكيبيديا from upload.wikimedia.org
مع سيطرة حركة طالبان على الأراضي الأفغانية، استولت الحركة على معدات عسكرية أميركية تقدر قيمتها بمليارات الدولارات، بعدما سيطرت قبل. افغانستان از دیرباز با پاکستان بر سر خط دیورند مشکل مرزی دارد. حركة هجرة ونزوح كثيفة من مناطق المعارك في أفغانستان. اندیشه و رفتار طالبان بر تفسیر سنتی و بدون نرمش از شریعت اسلام (دیوبندی، سلفی و وهابی) و مقررات سخت‌گیرانه قبیله‌ای. در ادامه پیش‌روی‌های نیروهای طالبان، خبرگزاری‌ها از تصرف شهر جلال‌آباد، پنجمین شهر پرجمعیت افغانستان. ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول. طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان؛ اغتشاش در فرودگاه کابل، انتقاد تند ترامپ از بایدن. حمل الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب خلفه جو بايدن المسؤولية عن التقدم العسكري لحركة طالبان في أفغانستان، معتبرا أن الانسحاب الأمريكي من هناك كان قد يكون مختلفا.

در ۵ سال گذشته این اولین.

قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين. دیدار اشرف غنی با افسران نیروهای امنیتی و دفاعی. تخمین زده شده طالبان در سال ۲۰۲۱، ۷۵٬۰۰۰. 21:35 13 جولای 2021 / اخرین تجدید: مردم افغانستان روز دوشنبه در حالی اولین روز از دوره جدیدی از تاریخ این کشور را آغاز کردند که اعضای. هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان و. طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان؛ اغتشاش در فرودگاه کابل، انتقاد تند ترامپ از بایدن. بزودی 11 سیاستگر افغانستانی به دوحه برای گفت و گو با طالبان سفر می کنند. طالبان تسيطر على مراكز ولايات جديدة وتعلن قطع الكهرباء عن كابول. أكدت حركة طالبان بعد سيطرتها على كابل أن البعثات الأجنبية ستكون في مأمن، بينما تواصل دول غربية وعربية إجلاء رعاياها ودبلوماسييها، كما أرسلت واشنطن تعزيزات عسكرية إضافية للمساعدة في إجلاء الأميركيين. در ۵ سال گذشته این اولین. قالت حركة طالبان إن أي قوات أجنبية ستبقى في أفغانستان بعد الموعد النهائي لانسحاب قوات التحالف الدولي في سبتمبر/ أيلول المقبل، ستكون معرضة للخطر. نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان روز شنبه در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات کردند.

در ادامه پیش‌روی‌های نیروهای طالبان، خبرگزاری‌ها از تصرف شهر جلال‌آباد، پنجمین شهر پرجمعیت افغانستان. نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان روز شنبه در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات کردند. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد. 21:35 13 جولای 2021 / اخرین تجدید: افغانستان روابط پیچیده و گهگاهی با پاکستان تیره است.

Fkrkf7pojcgnfm
Fkrkf7pojcgnfm from media.voltron.alhurra.com
بزودی 11 سیاستگر افغانستانی به دوحه برای گفت و گو با طالبان سفر می کنند. تتناول الحلقة قصة الحرب في أفغانستان من خلال قيام فريق من شبكة الجزيرة بالذهاب إلى أفغانستان ولقاء مقاتلين. افغانستان از دیرباز با پاکستان بر سر خط دیورند مشکل مرزی دارد. افغانستان روابط پیچیده و گهگاهی با پاکستان تیره است. حمل الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب خلفه جو بايدن المسؤولية عن التقدم العسكري لحركة طالبان في أفغانستان، معتبرا أن الانسحاب الأمريكي من هناك كان قد يكون مختلفا. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد. ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول. كشف تقرير رسمي أميركي نشر الخميس أن هجمات طالبان التي تضاعفت منذ توقيع اتفاق شباط/فبراير 2020 الذي مهّد لانسحاب القوات الأجنبية من أفغانستان، تشكل خطرا وجوديا بالنسبة للحكومة الأفغانية.

افغانستان روابط پیچیده و گهگاهی با پاکستان تیره است.

وطالبان تسيطر على مراكز ولايات جديدة، وموسكو تحمّل واشنطن. بزودی 11 سیاستگر افغانستانی به دوحه برای گفت و گو با طالبان سفر می کنند. حمل الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب خلفه جو بايدن المسؤولية عن التقدم العسكري لحركة طالبان في أفغانستان، معتبرا أن الانسحاب الأمريكي من هناك كان قد يكون مختلفا. خبرگزاری «فرانس پرس» از کنترل گروه طالبان بر 11 ولایت از 34 ولایت افغانستان خبر داد.همچنین طالبان پنج‌شنبه، 12 اوت، اعلام کرد که کنترل کامل قندهار، دومین ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول. طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان؛ اغتشاش در فرودگاه کابل، انتقاد تند ترامپ از بایدن. أكدت حركة طالبان بعد سيطرتها على كابل أن البعثات الأجنبية ستكون في مأمن، بينما تواصل دول غربية وعربية إجلاء رعاياها ودبلوماسييها، كما أرسلت واشنطن تعزيزات عسكرية إضافية للمساعدة في إجلاء الأميركيين. سيطرت حركة طالبان الخميس على هرات غرب أفغانستان، والتي تعدّ ثالث مدن البلاد، فيما يعد محطة رئيسية في هجومها عقب السيطرة على مدينة غزنة الاستراتيجية التي جعلت عناصرها أقرب إلى كابول الواقعة على بعد 150 كيلومتر منها. همزمان با پیشروی طالبان و عقب‌نشینی نیروهای دولت افغانستان در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، ایران روز چهارشنبه 7 ژوئیه 2021، اعلام کرد میزبانی مذاکراتی میان نمایندگان طالبان و دولت کابل را بر عهده گرفت. نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان روز شنبه در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات کردند. كشف تقرير رسمي أميركي نشر الخميس أن هجمات طالبان التي تضاعفت منذ توقيع اتفاق شباط/فبراير 2020 الذي مهّد لانسحاب القوات الأجنبية من أفغانستان، تشكل خطرا وجوديا بالنسبة للحكومة الأفغانية. طالبان تسيطر على مراكز ولايات جديدة وتعلن قطع الكهرباء عن كابول. مع سيطرة حركة طالبان على الأراضي الأفغانية، استولت الحركة على معدات عسكرية أميركية تقدر قيمتها بمليارات الدولارات، بعدما سيطرت قبل.

Posting Komentar

0 Komentar